Herrslaget 2024

Sedan säsongen 2023 så har Herrsektionens verksamhet utökas till att även omfatta tävlingen Herrslaget.

Herrslaget kommer att genomföras 8 torsdagar under säsongen. Följande tävlingsdagar är aktuella:

23 maj, 27 juni, 4 juli, 8 augusti, 22 augusti, 5 september, 12 september och 19 september.

Tävlingen är öppen för herrar medlemmar i Lidingö GK from 22 år och uppåt. Vardagsmedlemmar erlägger ingen greenfee. Vi kommer att spela poängbogey över 18 hål från gul tee men spelare har möjlighet att spela från valfri tee vilket i sådana fall anges i samband med anmälan. Första start kl 16 men kommer tidigareläggas i slutet av säsongen pga mörkret. Deltagarantalet är begränsat till 36 deltagare.

Förutom vinnare i varje deltävling så räknas även de 3 bästa resultaten över de 8 omgångarna och en totalsegrare utses efter den sista deltävlingen i september. Vidare kommer även en Eclectic ingå under de 8 deltävlingarna där de bästa nettoresultatet på varje hål kommer att räknas och en vinnare kommer att utses efter den sista deltävlingen.

Priser för respektive deltävling kommer att delas ut i form av presentkort som hämtas i receptionen. Prisutdelning för den totala sammanställningen samt Eclectic kommer att genomföras i samband med det sista speltillfället den 19 september.

Anmälan sker via www.golf.se senast tisdag kl 09:00 före aktuell tävlingsdag. I samband med anmälan betalas även anmälningsavgiften på 70 kr.

I övrigt gäller LGKs allmänna tävlingsvillkor.