Herrsektionen

Herrsektionens verksamhet består i att under säsongen arrangera fem Herrdagar med golf samt middag.  Inför säsongen 2024 kommer verksamheten utökas till att även omfatta tävlingen Herrslaget. Mer information om Herrslaget hittar du på denna länk.

Målsättningen för verksamheten i Herrsektionen är att locka deltagare som vill spela golf och umgås under gemytliga former på Sveriges trevligaste klubb.

Herrdagarna 2024

Följande datum kommer Herrdagar att genomföras under säsongen 2024 - den 16/5, 30/5, 12/6 (OBS! Onsdag), 15/8 och 29/8. Exakt vilka förutsättningar som gäller för respektive tävling hittar du på "min golf" för den aktuella tävlingen.

Anmälan sker via golf.se senast måndag kl 22:00 samma vecka som tävlingen spelas. I samband med anmälan betalas även anmälningsavgiften på 450 kr. Anmälan öppnar ca 1 månad innan aktuell tävling. I anmälningsavgiften ingår förrätt, varmrätt och kaffe och kaka, dryck i form av lättöl/vatten ingår. Den som önskar annat att dricka till middagen köper detta själv. 40 kr av anmälningsavgiften går till prisbordet. Middag serveras ca 19:30 och i samband med middag förrättas prisutdelning. Tävlingen lottas under tisdagen och startlista finns tillgänglig senast kl 09:00 onsdag morgon. Utom för Herrdag 3 som spelas på en onsdag då startlista finns tillgänglig from tisdag morgon.

Spelformen är 18 hål poängbogey från gul tee men spelare har möjlighet att spela från valfri tee vilket i sådana fall anges vid anmälan.

Starttider avsätts mellan kl 11:30-15:00 men i möjligaste mån så går sista bollen ut 14:30 för att hinna i tid till middagen. Det finns plats för 72 spelare mellan kl 11:30-14:30, men vid fler deltagare så kan startfältet utökas. Vid ev överanmälan är det anmälningsordning som gäller.

Spelare som önskar sen start anger detta i samband med anmälan och lottas då automatiskt in sist i startfältet. Spelare som vid anmälan anger tidig start spelar på morgonen samma dag som övriga och lottas alltså inte in i eftermiddagens startfält. Spelar som anger tidig start ansvarar alltså själva för starttid på morgonen på tävlingsdagen. Spelare som önskar tidig start i det ordinarie lottade startfältet måste ange det i rutan "Meddelande till tävlingsledare" i samband med anmälan.

Efteranmälningar tas emot av tävlingsansvarig i mån av plats, tävlingsansvarig beslutar och ansvarar. Avanmälan görs på www.golf.se senast kl 22 måndag kväll. Senare avanmälan meddelas tävlingsansvarig per telefon. Ingen återbetalning av anmälningsavgiften sker då avanmälan görs efter att anmälningstiden har gått ut dvs efter kl 22 måndag kväll.

Varje spelare ansvarar själv för att scorekort fylls i med namn, datum och tävling, vid vissa tävlingar skrivs scorekort ut av kansliet. Respektive spelare ansvarar själv för att ett signerat scorekort lämnas till tävlingsansvarig eller i tävlingskansliets brevlåda direkt efter avslutad tävling. Tävlingsansvarig för respektive deltävling ansvarar för att samtliga spelares scorer registreras och att hcp justeras i GIT tävling.

Medlem har möjlighet att bjuda in 2 gäster. Gäster anmäler sig själva via www.golf.se och betalar då anmälningsavgift. Gäst till medlem betalar greenfee som vid spel med medlem. Greenfee betalas innan start i receptionen. Medlemmen kontaktar tävlingsledningen så att man vid lottningen ges möjlighet att spela tillsammans med inbjuden gäst eller anger detta i samband med anmälan under "övrig information till tävlingsansvarig".

Unders säsongen ska vi utse "Årets herre" som blir tilldelad den gröna kavajen. Årets herre blir den spelare som har de tre bästa sammanlagda resultaten (poängen). Vi utser även "Bäste herre" som tilldelas den blå kavajen. Bäste herre blir den spelare som har de tre bästa brutto resultaten under säsongen.

Följande personer kommer att ansvara för de olika Herrdagarna:

16/5 Jonas Hedin Mats Johansson
30/5 Lars Lidefelt Lasse Wernblom
12/6 Magnus Källström Ulrik von Essen
15/8 TBD TBD
29/8 Roland Sigbladh  PO Brodin

Övrigt:

• Kontaktuppgifter till tävlingsansvariga finns under tävlingsinformationen på www.golf.se
  • Vi uppmanar alla att självklart ha trevligt och att samtidigt hålla speltempot genom "ready golf" så att alla deltagare hinner in i god tid till middagen. Spelare med lägst hcp i bollen ansvarar för speltempot.
  • För respektive deltävling gäller i övrigt klubbens allmänna tävlingsvillkor.
  • Middag serveras ca 19:30 och i samband med middagen delas priser ut till dem som deltagit i tävlingen.
  • Medlem som har bjudit in gäst bör få spela med denne och meddelar detta till tävlingsansvarig per e-post

Varmt välkomna till årets herrdagar som vi hoppas ska locka många tidigare och nya deltagare!