Vikingaskeppet den 1-2 juli

Publicerat: 2023-07-03 - 09:36 - Skrivet av Anders Green

Årets Vikingaskepp på Lidingö Golfklubb avgjordes över 54 hål. Under det 41:a Vikingaskeppet korades två nya vinnare: Elvira Flodström (Landeryds Golfklubb och Ian Söderholm (Lidingö Golfklubb).

Ian Söderholm vann på tredje särspelshålet över Elias Pettersson. Under andra ronden gjorde Adam Lennermark HIO på hål 3.

Ni finner resultatet
flickor på denna länk och pojkar på denna länk

Det var underbart trevligt att få genomföra tävlingen tillsammans med er. Vi arrangörer gladdes åt den glada stämning ni spelare lyckades skapa under dessa 3 dagar, även om vädret ibland gjorde det kämpigt för oss.

Vår fotograf Peter Bahrke tog bilder under speldagarna, ni finner dom på denna länk

Det är ok att använda bilderna men ange gärna att de är tagna av Peter Bahrke.

Nästa år genomför vi Vikingaskeppet första helgen i juli, dvs 6-7 juli 2024, ni är varmt välkomna då!

Med förhoppning om en bra golfsommar önskar

Funktionärer, banpersonal, Players Council, tävlingsledning Vikingaskeppet 2023,

Lidingö Golfklubb