Lidingös tjejer nära att gå upp

Publicerat: 2022-07-29 - 09:13 - Skrivet av Anders Green

Årets seriespel för klubblag spelades på 22 olika platser i Sverige 14-16 juli 2022. Lidingö Golfklubb stod värd för Division 1 Norra Damer.

Lidingös lag bestod av Olivia Holmberg, Alexandra Jaukkuri, Sara Ericsson och Linn Wiberg. Division 1 består av 5 ronder där parspel blandas med individuellt spel. Lag-SM (högsta divisionen för klubblag) spelas över 6 ronder. Efter 3 dagars spel stod Lidingös tjejer som klar trea. Vinnarna och tvåan går upp och får spela Lag-SM 2023. Vinnarna Österåker GK mönstrade ett starkt lag bland annat med Caroline Hedwall. Caroline satte nytt banrekord under en av singelronderna, banrekordet från blå tee är nu 65 slag. Lidingös tjejer hade behövt några slag bättre per rond för att kunna matcha tvåan Upsala GK.

Lidingö hade den yngsta spelare i fältet och som ännu inte fyllt 14 år. Olivia spelade alldeles utmärkt och blir en viktig spelare i nästa års seriespel för klubblag. Under fredagen visade också Caroline Hedwall god laganda då hon gick caddie åt en av sina lagkompisar.

Resultatet från Division 1 Norra Damer hittar ni på denna länk.

Pelle Vedin, Tävlingsledare