Julminglet den 15 december

Publicerat: 2022-12-16 - 10:43 - Skrivet av Anders Green

Torsdagen den 15 december hade vi vårt årliga Julmingel det blev en lyckad och trevlig kväll!

Torsdagen den 15 december hade vi vårt årliga Julmingel med ett 80 tal medlemmar på plats. Det blev julrea i shopen, mingel med glögg, julmust, skinksmörgås och pepparkakor. Vice ordförande Robert Ekelund informerade om vad styrelsen jobbar med samt vad som hänt under 2022, Pelle Vedin från tävlingskommittén genomförde prisutdelning för alla KM och matchturneringarna. Pelle delade också ut juniorstipendiet som gick till Filip Fahlberg Johnsson efter följande motivering:

"Under 2022 har Filip inte bara med stor framgång tävlat för Sverige i tuffaste konkurrens i både VM och EM, han har dessutom etablerat sig som en av de viktigaste spelarna i landslaget och en av de mest lovande juniorerna i landet. Vidare har han på ett föredömligt sätt representerat Lidingö Golfklubb i de största juniortävlingarna i europa i form av British Boys och German Boys för att nämna några. Filips spel karakteriseras av långa drivar och fin puttning och en förmåga att prestera bra när det verkligen gäller genom en kombination av enkelhet, smarthet och tuffhet. Det är dock inte bara genom spelet på banan som Filip har vuxit under 2022, det är även vid sidan av banan där han med sitt ödmjuka sätt och med hög integritet inte bara är fin förebild för övriga juniorer på Lidingö Golfklubb utan även som ambassadör för Lidingö Golfklubb som helhet. Kombinationen gör det till en glädje och stolthet att tilldela Filip 2022 års stipendium från LGK"

Kubbsektionens Karin Wesslén och Johan Envang gick igenom aktivetskalendern för 2023 då klubben också fyller 90 år med jubileumsvecka den 14- 19 augusti med stor fest lördagen den 19 augusti. Boka dagen så kommer mer information. Tack alla som var med och gjorde detta till en trevlig kväll.