Julminglet den 14 december

Publicerat: 2023-12-15 - 12:00 - Skrivet av Anders Green

Torsdag den 14 december hade vi julminglet. Det blev en mycket lyckad och trevlig kväll. Det blev information samt prisutdelning av alla pokaltävlingar.

Torsdagen den 14 december hade vi vårt årliga Julmingel med ett 90 tal medlemmar på plats. Det blev julrea i shopen, mingel med glögg, julmust, skinksmörgås och pepparkakor. Ordförande Per Bystedt och klubbchefen Anders Green informerade om vad som hänt under 2023 och lite planer inför 2024, Pelle Vedin från tävlingskommittén genomförde prisutdelning för alla KM och matchturneringarna. Pelle delade också ut juniorstipendiet som gick till Filip Fahlberg Johnsson efter följande motivering:

"Efter ett framgångsrikt 2022 med EM och VM deltagande var det många som följde Filip i inledningen av 2023 med stort intresse och de blev inte besvikna. På Grand Opening, årets första stora nationella juniortävling på Österlens GK i april slog Filip till direkt och vann efter att ha gått de sista 9 hålen 3 under par, något som även blev segermarginalen. Det starka spelet fortsatte även i EM Schweiz med landslaget där det svenska laget med Filip i spetsen lyckades med bedriften att stå som slutsegrare efter spännande särspel mot Frankrike. Framgångarna gav en plats i JACQUES LÉGLISE TROPHY - en mycket prestigefull matchtävling mellan Europa och GB&I spelad i Frankrike - som Europa stod som slutsegrare i med starkt bidrag från Filip. På säsongens allra sista timme lyckades Lidingös juniorer även med den smått fantastiska bedriften att kvalificera sig till finalen i lag SM på Barsebäck, något som till stor del kan tillskrivas Filip som den självklara ledaren för laget. Det räckte inte hela vägen denna gång men med sitt fina spel, ödmjuka sätt och med en hög integritet visade han vilken fin förebild han är för övriga juniorer på Lidingö Golfklubb men även som ambassadör för klubben som helhet. "

Klubbsektionens Karin Wesslén gick igenom det preliminära aktivetskalendern för 2024. Boka in dagarna i din kalender redan nu. Tack alla som var med och gjorde detta till en trevlig kväll.