Välkommen på Jubileumsfest 19 augusti!

Jubileumsveckan 14-19 Aug

Publicerat: 2023-07-07 - 14:56 - Skrivet av Anders Green

Klubben fyller 90 år - fira med oss! Klicka här för mer information och se välkomstfilmen med Isaac and the Soul Company!

I år fyller Lidingö Golfklubb 90-år och det ska givetvis firas. För att fira detta har vi valt att arrangera en jubileumsvecka som kommer att infalla mellan måndagen den 14:e till lördagen den 19:e augusti. Det blir en vecka utöver det vanliga som avslutas på topp med en jubileumsfest. Nedan finner ni ett antal tävlingar som bygger basen för veckan, men det kommer även finnas en del unika aktiviteter löpande. Så håll utkik för att inte missa något som tilltalar just dig och som du vill delta i. Se planerat schema: (kan uppdateras/justeras)

• Måndag 14 augusti 16:00-18:00: 5-kamp (slaget om 90). Vi kickar härmed igång vår jubileumsvecka och vi gör det med det lekfulla sinnet. Det blir en aktivitet utöver det vanliga under temat hantera din golfutrustning som avslutas med prisutdelning på verandan. Samling sker på putting greenen framför receptionen. Aktiviteterna hålls hemliga tillsdess. Med ett begränsat antal deltagare.

• Tisdag 15 augusti : Golfhistorisk stund

Välkomna till ett Golfhistorisk möte med Sanna Skeppstedt Hedskog och Claes Nilsson där vi tar med er på en resa om golfutrustningens utveckling genom åren och berättar om vem Sveriges MR Golf, Erik Runfelt var. Samling 15.00 i konferensrummet.

• Seniorernas serietävling 8 "Djuren" Anmälan via MinGolf.

• Onsdag 16 augusti : Jubileums banan.

Spela banan på ett helt nytt sätt - Banrådets 9 hål Fantasy Golf

Som en del i Jubileumsfirandet har Banrådet satt upp en ”fantasi” bana på 9 hål mot våra ordinarie greener. Den innehåller både nya intressanta hål och några gamla klassiker som tex Gamla 17:e som mellan 1965 och 1985 gick från 18:e tee till G17 och gamla 6:an som mellan 1936 och 1965 gick från dungen mellan 17 och 18 upp till platsen där vår vår nya nedre puttinggreen ligger.

Vi kan utlova en väldigt rolig bana och helt nya perspektiv på LGK.
    Tävlingen spelas som 9 håls PB med samling kl 08.30 och shotgun start kl 09.00 och antalet deltagare är därför begränsat till 40 personer.

• Torsdag 17 augusti : Damdag med start 09.30 + Herrdag med start 11.30

• Fredag 18 augusti : Golfhistorisk stund

Ytterligare ett tillfälle till ett Golfhistorisk möte med Sanna Skeppstedt Hedskog och Claes Nilsson där vi tar med er på en resa om golfutrustningens utveckling genom åren och berättar om vem Sveriges MR Golf, Erik Runfelt var. Samling 15.00 i konferensrummet.

• Snabbaste 4 på 4:an
    Samling 18:00 för gemensam information på putting greenen. Första start 18:30. Man anmäler sig i lag om 4 personer. Damer från röd tee och herrar från gul tee En start var tredje minut. Startavgift 70:- per person.

Max 10 lag för att alla lag ska få två chanser. Efter avslutad tävling blir det prisutdelning samtidigt som kvällen går över i en trevlig After Work där Johan Gårdinger med personal dukar upp med lite godsaker.

Vi hoppas att många utöver tävlande kommer och gör kvällen minnesrik. Det brukar bjudas på många skratt och dråpligheter…

• Lördag 19 augusti : Davids Day med kanonstart 09.00 + Jubileumsfesten med start 19.30

Alla anmälningar till Jubileumsveckans aktiviteter görs i MinGolf

Mer info om de olika aktiviteterna och om veckan finner ni på vår ständigt uppdaterade hemsida och anmälan till aktiviteterna sker på sedvanligt sätt.

Hoppas vi ses, välkommen!