Hjälp Felix Pålson att fortsätta resan mot toppen!

Publicerat: 2022-03-15 - 08:39 - Skrivet av Anders Green

Felix Pålson heter jag och är professionell golfspelare sedan 2018

Hej!
Min målsättning har sedan länge varit tydlig och jag jobbar hårt för att ta mig till den högsta nivån av proffsgolf i Europa och i förlängningen vinna där. Som amatör var jag med i landslaget från 15 års ålder och efter att jag gick riksidrottsgymnasiet åkte jag till USA på collegestipendium i 1,5 år. Höjdpunkter under denna period är bland annat silver i både EM och VM, guld i junior SM och vinst på Division 1 College.

Efter två säsonger på den Nordiska proffstouren satte corona stopp för de flesta möjligheterna att klättra uppåt på tourstegen. Inställda kval och uppflyttningsplatser har begränsat oss som kommer underifrån att ta oss vidare men under året 2021 blev jag utvald av landslaget att få några Wild Cards till en del Challenge Tour-tävlingar. Detta är nästa nivå, touren under Europatouren. Jag spelade relativt bra och i och med det fick jag fortsätta spela och skaffade mig en kategori för 2022. I en kombination mellan den kategorin och fortsatta wildcards gör jag nu min första säsong med behörighet på Challengetouren. Just nu befinner jag mig i Sydafrika för min säsongsstart. Jag är garanterad 13 starter men spelar jag bra kommer jag få spela mer än så.

Min satsning kostar en hel del pengar och det är en förutsättning för mig att ha sponsorer som hjälper mig att finansiera resor, träningar, kval, tränare, och tävlingar. Jag har satt ihop paket i olika nivåer och min förhoppning är nu att jag ska hitta både privatpersoner och företag som skulle se det som intressant att stötta mig.

Stort tack för att du tagit dig tid att läsa detta och hoppas att du skulle vilja hjälpa mig att fortsätta denna resa mot toppen!

Tack för hjälpen!!
Hälsningar, Felix