EM-guld till pojklandslaget

Publicerat: 2023-07-17 - 11:11 - Skrivet av Anders Green

Stort grattis till Erik Sabelström Holmberg och Filip Fahlberg-Johnsson som var med i vinnande EM-laget

Pojklandslagets final i Lag-EM mot Frankrike blev en riktig rysare. Alla sju matcherna i finalen gick minst till hål 17 och till slut var det Neo Berg som avgjorde genom att rulla i en birdieputt från 13 meter på andra särspelshålet.

Sverige hade marginalerna på sin sida idag på Golf Club de Genève och även Filip Fahlberg-Johnssons avgjorde sin match efter extrahål.

– Efter totalt elva dagar med förläger och tävlingsdagar kniper grabbarna till sist guldet i lag-EM. Noggranna förberedelser där alla spelare som coacher varit delaktiga har varit en del av lagets framgångar, säger Martin Olsson coach pojklandslaget

Europamästarna:

August Petersson, Isabergs GK