Det ordinarie klubbmästerskapet och juniorklubbmästerskapet avgjordes i helgen

Publicerat: 2023-08-13 - 18:48 - Skrivet av Pelle Vedin

Ian Söderholm vann både juniorklubbmästerskapet och ordinarie KM i överlägsen stil - stort grattis!

Tävlingen spelas över 54 hål med en cut efter lördagens 36 hål då 15 herrar och 9 damer gick vidare till söndagens avslutande 18 hål. Tyvärr var inte tillräckligt med damer anmälda för att klassen skulle kunna avgöras.

I sitt tacktal berömde Ian banarbetarnas arbete med att få banan i bra skick. Detta kunde nog alla 62 deltagare skriva under på, både greener och bunkrar var i utmärkt skick. Att det var blött på flera fairways var ingen förvånad över efter den senaste tidens myckna regnande.

En gång per år sker utslag från kanten på övningsgreenen och det är under klubbmästerskapets finalrond. I år mätte detta par 3 hål 191 meter och när deltagarna slog ut på söndagsmorgonen kl 08:00 möttes de av lite duggande och 4-6 meter per sekunds motvind. Senare under söndagen bättrade sig vädret och alla kunde avsluta på 18:e hålet i åtminstone delvis soligt väder.

Hela resultatlistan finns på https://mingolf.golf.se/Competition/3987298#/competition/3987298/results

Pelle Vedin, Tävlingsledare

Bild 1: Axel Bahrke, Ian Söderholm och Jesper Littorin