Årets klubbmästare i ålderskategorier är korade!

Publicerat: 2023-06-19 - 12:34 - Skrivet av Anders Green

I helgen avgjordes klubbmästerskapet i ålderskategorier, även kallat kategori-KM. Denna tävling spelas scratch, dvs utan handicap och över 36 hål, 18 hål på lördagen och 18 hål på söndagen. Vinnarna erhåller ett presentkort på 500 kr i shopen och föräras också en silverbägare med gravering av namn. För er som redan nu planerar för december-aktiviteter så delas dessa bägare och andra priser ut på julminglet som klubben ordnar i just december.

Årets vinnare är:

Herrar 40: Hampus Dahlborg, 150 slag

Herrar 50: Fredrik Malmfors, 153 slag

Herrar 60: Bo Selling, 155 slag

Herrar 70: Jan-Erik Björkström, 167 slag

Klassen Herrar 60 fick avgöras med särspel mellan Bo och Mats Johansson, där Bo avgick med segern efter andra särspelshålet (hål nr 1 spelades tills en vinnare kunde utses).

Som brukligt avnjöt deltagarna Johan Gårdingers både fasta och flytande läckerheter efter ronderna, tillsammans med insiktsfulla expertanalyser över dagens genomförda spel.

Alla ser nu fram emot ordinarie klubbmästerskap 12-13 augusti.

Pelle Vedin, tävlingsledare