Varmt välkomna till det nya spelåret 2024!
Ett speciellt välkommen tillönskar vi er som under 2024 fyller 60 år och därmed kvalificerar er till
vår verksamhet. Notera att detta även gäller köande, i mån av plats.

Seniorsektionen på LGK erbjuder varje år ett stort och varierande spelprogram.
Vi tävlar varje tisdag under hela säsongen i en glad samling seniorer. Ibland åtföljs tävlingen av en
obligatorisk lunch eller middag.
Tävlingarna brukar vara populära så en anmälan i god tid är att rekommendera.
På klubbens hemsida, under fliken Tävlingsprogram, hittar du information om alla tävlingar.

Läs gärna mer om seniorernas verksamhet på seniorernas hemsida under resp. flik.

För att deltaga i seniortävlingarna på LGK gäller, som nämnts ovan, att man fyllt eller ska fylla 60 år innevarande år
och är medlem, köande, eller sponsormedlem i klubben.

I år spelar vi hela säsongen från den 7 maj, Startslaget, till den 8 oktober, 3 klubbor och en putter!

Vi tävlar på tisdagsförmiddagar och planerar för 23 tävlingar under säsongen i olika spelformer på vår bana, varav en klubbmatch mot Djursholms GK.

I år fördelas de 23 tävlingarna enligt följande: 11 serietävlingar med individuella segrare per tävling och även med en totalsegrare (både dam och herr) efter avslutat seriespel. Prisutdelning till resp. serietävlingar sker i regel efteråt, vid start veckan därpå. Säsongens totalsegrare koras vid höstmötet, 7 priser i både dam- och herrklassen.

Vi har utöver seriespelet 5 lagtävlingar och 6 andra individuella tävlingar.

Inom ramen för de 22 tävlingarna ryms fem vandringspriser, varav två i såväl dam- som herrklass. Dessa vandringspriser delas ut till vinnarna i samband med Höstmötet i september.

I år planerar vi för fem kanonstarter, Startslaget, Klubbmatchen mot Djursholm, Mattsson&Miöen, Serietävling 7 och Sjöslaget, en singel PB med en avslutande utslagstävling (sudden death) för tre vinnare i tre klasser,

Alla ovan med lunch och prisutdelning.

Höstmötet, avslutas med en subventionerad middag med prisutdelning.

Alla startlistor och resultatlistor kommer att sättas upp på anslagstavlan i korridoren utanför herrarnas omklädningsrum och de finns också tillgängliga i Mingolf.se och på klubbens hemsida under Tävlingar.

Information  skickas ut via mail till dem som anmält sig, både före och efter aktuell tävling. Se också vårt tävlingsprogram som finns på annan plats på hemsidan.

Seniorernas tävlingsverksamhet är självfinansierad, dvs ju fler deltagare desto fler priser och subventionerade måltider

Om du undrar över något, vill framföra din åsikt eller om du kan tänka dig att hjälpa till med något vid någon tävling är du alltid välkommen att kontakta någon av oss.

Väl mött på banan 2024!

Välkomna till en ny säsong och vi som ska se till att allt fungerar är:

För seniorsektionen

Katarina Sandegren (ordf)  ksandegren@yahoo.com
Ann Sjöborg   annsjoborg@hotmail.com
Thomas Müller tompabmuller@gmail.com
Krister Alpmar   krister.alpmar@gmail.com

Tillsammans med alla våra tävlingsledare.