Damsektionen

Välkomna till en ny säsong!

I Lidingö GK är vi fler än 400 kvinnliga medlemmar, och vår målsättning inom sektionen är naturligtvis att få alla att känna sig välkomna till våra aktiviteter. Många i klubben är nya, medan andra har lång erfarenhet av medlemskap och spel.

Vi spelar i huvudsak på torsdagar.

Vi kan heller inte nog understryka att vi välkomnar deltagare på alla nivåer till våra tävlingar. Golf är mer än resultat. Det viktigaste är att lära känna varandra och trivas ihop ute på banan.

Ni uppmanas även att registrera era golfrundor för att få ett rättvisande handicap. Läs gärna vidare under Tävlingsformer.

Vårt aktivitets- och tävlingsprogram finner ni i bifogad fil - och samtliga anmälningar görs som tidigare via Min Golf.

Damsektionen består i år av Lillan Geijer, Annette Göransson, Inkan Ringström, Anna Rapp och Helen Knudsen (ordf),

• Damsektionens verksamhetsberättelse 2023 i pdf klicka här

Säsongen 2024 drar igång med Vårmingel den 18:e april 18:00.

Vi startar med Vårvalsen den 2:e maj och vi har planerat in i stort sett samma tävlingar som förra året.

Årets tävlingar består av W-P slaget, Våvals, Blue Lady, ICAs flaggslag , Välgörenhetstävling, Tremanna Scramble, Blåteeran, Ladies Invitation, Gula bollen och Solheim Cup som blir årets säsongsavslutning.

W-P slaget spelas 12 torsdagar under säsongen. Vi kommer även ha en eclectic under hela säsongen i W-P slaget.

Blåteeran går från blå tee för alla. I två klasser, fördelade efter handicap, lika många i varje klass. OBS Söndag 28 juli.

Om det finns damer som gärna vill åka ut på tävlingar på andra banor kan vi rekommendera nationella damdagar på olika klubbar i Stockholm. Inbjudningar kommer anslås på anslagstavlan utanför damrummet på Lidingö Golfklubb. Finns även på SGFs hemsida.

Hoppas vi ses snart.

Är det något som är oklart är det bara att maila till oss på damk@lidingogk.se.